*English follows Japanese
サンフランシスコでは、至る所で Free の WiFI サービスを利用する事ができました。大型のショッピングモールの WestField や Macy's のようなデパート、さらに街のカフェはたいてい WiFi サービスを提供していました。
これらは、その場でアクセス時にブラウザで認証処理を行えばすぐに使えたり、お店の人にパスワードを聞いて入力する事で使えるようになりました。
もちろん、無料サービスですので調子が悪い事もまれにありましたが。
一方で、ホテルなどでは未だに有料のサービスが多かったのも印象的です。
日本における Free WiFi サービスの展開状況はどのようになっているでしょうか。
スターバックスが WiFi サービスの提供を始めました。
またセブンイレブンも始めたようです。
これらのサービスは、事前に登録しておくと使用できるというものです。また多くの飲食店などでは、WiFi は定着していません。
ところが、たいていのホテルでは有線のインターネットサービスを無料で提供している事が多いです。
ニューヨークでは「WiFi ありません」という内容で、オフラインの時間を提供する事にコンセプトとくつろぎのサービスを提供する場としているお店もあるようです。
Free WiFi サービスがもたらすバリューとは何か?これからのコミュニケーション スポットにおいて重要なキーワードになる事でしょう。
We are able to find Free WiFi service easily at Shopping Center, Department Store, and Cafe in San Francisco. Generally, we are able to use immediately by asking cafe staffs about password or agree to the "Terms of Use" documentation on browser. Of course, those network service sometime does not work well due to free. Whereas, network service is still paid one in some Hotels.
In Japan, Starbucks and Seven Eleven started providing Free WiFi service recently. We have to register on the web before using those services. Also, we have not been able to use Free WiFi at most of Cafes yet. On the other hand, most of hotels room provide wired free network service to the customer.
In New York, a couple of cafes has provided off-line time to the customer without WiFi network service. This environment service provides more relaxed time to the customer.
What kind of values are provided to the customer and service providers by Free WiFi service? "Free WiFi" must have been one of important keywords at a communication spot.
サンフランシスコでは、至る所で Free の WiFI サービスを利用する事ができました。大型のショッピングモールの WestField や Macy's のようなデパート、さらに街のカフェはたいてい WiFi サービスを提供していました。
これらは、その場でアクセス時にブラウザで認証処理を行えばすぐに使えたり、お店の人にパスワードを聞いて入力する事で使えるようになりました。
もちろん、無料サービスですので調子が悪い事もまれにありましたが。
一方で、ホテルなどでは未だに有料のサービスが多かったのも印象的です。
日本における Free WiFi サービスの展開状況はどのようになっているでしょうか。
スターバックスが WiFi サービスの提供を始めました。
またセブンイレブンも始めたようです。
これらのサービスは、事前に登録しておくと使用できるというものです。また多くの飲食店などでは、WiFi は定着していません。
ところが、たいていのホテルでは有線のインターネットサービスを無料で提供している事が多いです。
ニューヨークでは「WiFi ありません」という内容で、オフラインの時間を提供する事にコンセプトとくつろぎのサービスを提供する場としているお店もあるようです。
Free WiFi サービスがもたらすバリューとは何か?これからのコミュニケーション スポットにおいて重要なキーワードになる事でしょう。
We are able to find Free WiFi service easily at Shopping Center, Department Store, and Cafe in San Francisco. Generally, we are able to use immediately by asking cafe staffs about password or agree to the "Terms of Use" documentation on browser. Of course, those network service sometime does not work well due to free. Whereas, network service is still paid one in some Hotels.
In Japan, Starbucks and Seven Eleven started providing Free WiFi service recently. We have to register on the web before using those services. Also, we have not been able to use Free WiFi at most of Cafes yet. On the other hand, most of hotels room provide wired free network service to the customer.
In New York, a couple of cafes has provided off-line time to the customer without WiFi network service. This environment service provides more relaxed time to the customer.
What kind of values are provided to the customer and service providers by Free WiFi service? "Free WiFi" must have been one of important keywords at a communication spot.
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